Het slotseminar van het project Identiteit & Branding van gebieden op 21 juni 2006 was een groot succes. Initiatiefnemers van Identiteit & Branding, corporaties Staedion en Woonbron, hebben hier de resultaten van het I&B project gepresenteerd. Meer dan 100 betrokkenen en geïnteresseerde collega’s uit de regio waren bij deze gelegenheid aanwezig.
Na de opening van dagvoorzitter René Scherpenisse (dir. SEV) en korte inleiding van betrokkenen van het eerste uur: Ruud Geelhoed (dir.strategie/beleid Staedion,) en Rian Peeters (senior adviseur stad en voorraadbeleid), werd het publiek langs de vier pilots geleid. Bij iedere pilot werd een overzicht getoond van de resultaten. Daarbij werd lokale professionals gevraagd naar hun persoonlijke ervaringen met de manier van werken vanuit identiteit.
Na deze parallelpresentaties konden de deelnemers in verschillende workshops kennis maken met de in I&B gebruikte instrumenten van deze nieuwe manier van werken:
Het middagprogramma bestond uit een reflectie van stadssocioloog Arnold Reijndorp op I&B thema’s en een panelgesprek onder leiding van Rene Scherpenisse over de betekenis van gebiedsprofilering voor stad en regio. Aan tafel zaten:
Kees de Graaf heeft verslag gedaan van het middagprogramma.
Tot slot van de dag werd het methodiekboekje: ‘Identiteit & Branding, methode voor gebiedsintegere ontwikkeling’ als resultaat van het project aangeboden aan de panel- en seminardeelnemers.
Download hiernaast deze methodiek beschrijving, het dagprogramma, het verslag van de middag en het artikel van Kees de Graaf over I&B.